Lancia Kappa versnellingspook reparatie
In verschillende uitvoeringen van de Lancia Kappa is de versnellingspook voorzien van leer. Na verloop van jaren vervaagt de ingeperste afdruk van het schakelpatroon, of gaan de naden van het leer los en komt het lederen deel los van de pook.
Een van onze partners heeft een erg goede oplossing ontwikkeld om dit probleem op te lossen.
Overigens niet alleen voor de Lancia Kappa maar ook Voor diverse andere FCA auto’s die met hetzelfde probleem kampen. Zo zul je op onze site een vervangende pookknop met lederen of alcantara bekleding aantreffen voor:
- Fiat Coupé
- Alfa Romeo 166
- Alfa Romeo GTV (chassiscode 916)
- Alfa Romeo Spider (chassiscode 916)
Een montagehandleiding voor deze producten tref je onderstaand:
Installatiemethode (modellen met neerwaartse versnelling)
- Schakel het schakelrokpatent uit en trek het volledig van de versnellingspook.
- Trek de vorige schakelknop uit. Het is erg belangrijk dat u de pookknop niet draait tijdens het verwijderen of monteren, omdat deze hierdoor kan/zal beschadigen!
- Het uiteinde van de stang heeft een uitstekende rand, die de positie van de pookknop bepaalt en het interne ontwerp van de pookknop aanpast
hierop. Meestal is de pookknop niet aan de stang gelijmd, dus het is voldoende om de vorige met voldoende kracht naar boven te trekken.
Als u moeite heeft met het verwijderen van de vorige knop, kunt u mogelijk een vork van onderaf maken (bijvoorbeeld met een tang) en deze vork (tang) omhoog slaan om de schakelknop uit zijn plaats te laten klikken. - Zorg ervoor dat de versnellingspookknop in de juiste richting staat Duw op dezelfde manier de nieuwe versnellingspookknop op de stang in de juiste richting. U zult voelen dat het op zijn plaats zit wanneer het op zijn plaats klikt. Vermijd het gebruik van gereedschap of een hamer tijdens het monteren, omdat dit de knop kan beschadigen.
- Wanneer de nieuwe schakelknop op zijn plaats zit, trekt u de bovenkant van de schakelaar terug en bevestigt u het patent opnieuw in de daarvoor bestemde uitsparing aan de onderkant van de knop.
Wijze van installatie – Pull-up omgekeerde modellen
- Trek de vorige schakelknop eraf en verwijder eventuele lijmresten van de schakelstok. Het uiteinde van de stang heeft een verticaal geribbeld oppervlak. De staafdiameter is 10 mm. Als u moeite heeft met het verwijderen van de vorige knop, kunt u mogelijk een vork van onderaf maken (bijvoorbeeld met een tang) en deze vork (tang) omhoog slaan om de schakelknop uit zijn plaats te laten klikken.
Let op: onder de versnellingspook zit een kleine spiraalveer die ervoor zorgt dat het pull-up systeem correct werkt. Let erop dat u deze terugplaatst voordat u de nieuwe pookknop monteert! - Ook het verbindingsvlak van de nieuwe knoop is aan de binnenkant geribbeld en gemaakt van flexibel materiaal. Smeer beide oppervlakken lichtjes in met een flexibele lijm (bijv. Palmatex, UHU-kunststoflijm, enz.)
- Plaats de pookknop op de stick en zorg ervoor dat de pookknop in de juiste richting staat. Het is erg belangrijk dat u de pookknop niet draait tijdens het verwijderen of monteren, omdat deze hierdoor kan/zal beschadigen! Duw de versnellingspookknop met grote kracht naar beneden en duw hem zo ver mogelijk naar beneden tot hij niet verder kan. Vermijd ook het gebruik van gereedschap of een hamer tijdens het monteren, omdat dit de knop kan beschadigen.